🎧🎤Filip Černý (Kogi CON): Motorem rozvoje digiskills u zaměstnanců by se teď měly stát odbory
Další podcast serveru Digibiz jsme věnovali dopadu pandemie na firemní kulturu v prostředí home office, ale také rozvoji digitálních dovedností zaměstnanců. Hostem byl Filip Černý z Kogi CON.
Korporátní sféra zažila v uplynulém roce 2020 kvůli koronaviru mnoho výzev. Jednou z nich byl i hromadný přechod na home office a tím pádem v podstatě rozplynutí firemní kultury, což přineslo nové výzvy nejen pro jednotlivé manažery, ale hlavně pro šéfy firem.
“Před covidem pracovala v EU na home office 4 % zaměstnanců, momentálně je to přes 40 procent. Je to game changer z hlediska toho, že jde o obrovský dopad na psychiku lidí,” vysvětluje v dalším Digibiz podcastu Filip Černý ze společnosti Kogi CON, která se právě nastavením firemní kultury a dalších procesů v podniku zabývá.
“Některé firmy a investoři nyní koukají na to, jakým způsobem investovat do psychosociálních služeb. Myslím, že je to byznys budoucnosti,” dodává Černý.
Zároveň si ale myslí i to, že právě nyní je ta nejvhodnější doba na to posouvat zaměstnance směrem ke zdokonalování digitálních dovedností. A kromě toho, že by místo manažerů štěstí měly ve firmě vznikat spíše pozice jako je např. digicoach, který bude v kontaktu se zaměstnanci a pomůže jim vždy, když se z pohledu technologií dostanou do úzkých, by výraznější roli měly sehrát i odbory.
“Odbory by si nyní měly sednout a říct si, že mají příležitost lidi posunout, aby nebyli bez práce. Měli by z digitálního hlediska tlačit na management, ať víc podpoří tréninky a rozvoj digiskills,” říká mimo jiné Černý v podcastu, terý si můžete celý poslechnout v článku výše.