🎧🎤 Podcast s Jindřichem Lenzem (Mutumutu): Pojišťovny jsou extrémně konzervativní, klienti je nenutí inovovat
Na české technologické scéně se před dvěma lety objevil startup Mutumutu, který chce i díky technologiím přinést revoluci do pojišťovnictví. O současném stavu tohoto segmentu jsme si v dalším podcastu povídali se zakladatelem a šéfem projektu Jindřichem Lenzem.
Přes deset let byl pojišťovacím agentem, pak už se na v mnoha ohledech zkostnatělý obor nechtěl dívat a začal jednat po svém. Jindřich Lenz tak před dvěma lety založil pod křídly centra Creative Dock, odkud už vzešly takové projekty jako Zonky nebo HoppyGo, technologický startup Mutumutu.
Ten do Česka přinesl službu životního pojištění vyznačující se jednoduchými podmínkami, slevami za dodržování zdravotního stylu, což souvisí i s tím, že firma od samého počátku klade důraz na digitalizaci.
“Mezeru jsme viděli hlavně v technologiích. V oboru dnes nikdo netlačí na digitální služby,” říká Lenz v Digibiz podcastu. A později dodává, že problém je v tom, že klienti nemají přímý vztah s pojišťovnou, ale hlavně s jejími poradci či agenty.
“Zákazník nutí inovovat poradce, ale nenutí inovovat pojišťovnu jako takovou,” vysvětluje Lenz. Podle něj svou roli hraje i to, že klienti nepotřebují být s pojišťovnami v každodenním kontaktu jako tomu je v případě bank, kde dnes o oblíbenosti služby rozhoduje user experience.
Jak přesně Mutumutu motivuje zákazníky ke zdravému životnímu stylu? Jak velké slevy za jeho dodržování mohou získat? A co se musí stát, aby pojišťovny začaly brát digitalizaci opravdu vážně? To vše se dozvíte v podcastu výše.