🎧🎤Michal Menšík (DoDo): Chceme, aby zákazník věděl, kdy přesně mu dojde balíček, na který čeká

Logistická firma Dodo má za sebou tři roky rychlého růstu, kdy zároveň zcela změnila strategii z B2C na B2B. Letos se chystá spustit službu, která by měla přinést konec nekonečného čekání na balík, říká v dalším Digibiz podcastu Michal Menšík ze skupiny V-Sharp, do které Dodo patří.

Michal Menšík koupil DoDo od skupiny KKCG skrz tehdejší firmu Inveo, která dnes patří do nově vzniklého vehiklu V-Sharp, před necelými čtyřmi lety. Od té doby služba, která dnes rozváží potraviny a zboží pro domácnosti i pro velké firmy jako je Tesco, KFC, Nespresso nebo Pizza hut, prošla razantní přeměnou právě z B2C do B2B.

“B2C nám dnes na výnosech dělá už jen nějakých 5 procent,” přibližuje Michal Menšík, zakladatel a šéf V-Sharp, do které DoDo patří, v dalším Digibiz podcastu věnovanému logistice ve městech.

“Základní myšlenka je taková,  že proč by každý eshop měl mít vlastní dopravu. Je to neefektivní. Nikdo to nebudou dělat ta dobře jako někdo, kdo se na to specializuje. Každý trh má své peak timy, a to je něco, co si eshopy neumí vyřešit sami,” vysvětluje v podcastu Menšík.

DoDo dnes s 1000 kurýry a 450 vozy chce změnit zavedené pořádky doručování zboží ve městech. Letos plánuje spustit službu, v které promítne své zkušenosti s rozvozem potravin, které musí být zákazníkovi dodány v určitém čase, i do balíků. 

“Chceme, aby zákazník věděl, kdy přesně mu dojde balíček, na který čeká,” říká k tomu Menšík.

Je důležitější rychlost dodání nebo přesnost? A jaké technologie a data DoDo využívá s cílem  co nejpřesnějšího doručení? Jaká je budoucnost logistiky? To vše si poslechněte si v novém podcastu.