Agentura Wedigital spouští slovník generace Z nejen pro marketéry

Generace Z určuje dnešní digitální trendy zejména na sociálních médiích. Jelikož tato generace tvoří značnou část spotřebitelského trhu a její kupní síla roste, je pro firmy důležité těmto lidem rozumět. Agentura WeDigital vydala slovník zaměřený na slang, výrazy a vizuální symboly, který má za cíl usnadnit použití těchto slov nejen v marketingové komunikaci a online prostředí, ale i v běžné mluvě se svými kolegy, dětmi a dalšími lidmi z této skupiny.

 “Díky naší práci pro klienty vidíme, že trendy pro digitální komunikaci přichází zejména ze sociálních sítí a tvoří je právě generace Z. Zkratky, obrázky, ale i anglicismy jsou běžnou součástí komunikace této generace a pokud chcete jako značka zaujmout, tak je dobré si tento jazyk osvojit, aby vaše sdělení bylo autentické, protože i to pomáhá vytvářet emocionální spojení s publikem, které je kolikrát pro marketingovou komunikaci klíčové”, říká Andrea Hurychová, zakladatelka agentury WeDigital.

Lidé narození mezi lety 1995-2010, neboli generace Z, se stávají pro mnoho firem a marketérů skupinou, na kterou již nyní, anebo v blízké budoucnosti budou zaměřovat čím dál tím větší pozornost. Její kupní síla roste a 83% této generace nakupuje díky sociálním sítím. Pro mnohé z nich je zejména platforma TikTok a Instagram místem, kde vyhledávají tipy, produkty a inspiraci.

“Podle výzkumu IBM víme, že 70 % lidí této generace ovlivňuje i nákupní chování svých rodičů a příbuzných a proto víme, že je důležité k nim v digitálním prostředí mluvit tak, aby je to bavilo a rozuměli tomu,” dodává Hurychová.

 “Slovník vznikl u nás v agentuře naprosto přirozeným vývojem, kdy jsem nastoupil do agentury jako její nejmladší člen a mluvil si po svém a často narážel na to, že mi kolegové nerozumí. Z legrace jsem jim tak založil vlákno, ve kterém jsem vysvětloval termíny, které běžně používám, a nakonec nás napadlo tento projekt vydat i ven, protože s neporozuměním generaci Z se u klientů potkáváme často”, vysvětluje Jan Vohralík, Digital Content Manager z agentury WeDigital.

Ve slovníku je přes 70 výrazů, které mají svou definici, použití ve větě a také jak dané slovo vzniklo a kde má svůj původ. Zahrnuje i nejpoužívanější zkratky a tzv. emojis, které se často objevují i v textových zprávách a nejsou výlučně fenoménem této generace. “Věříme, že tento slovník napomůže nejen firmám, ale i lidem v běžném životě, jelikož pro mě samotnou a mé starší kolegy je výbornou příručkou pro porozumění a komunikaci s mými mladšími kolegy, a také pocitu, že jste i jako starší generace stále v obraze”, doplňuje Andrea Hurychová.

Součástí slovníku je i test, který vám prozradí, zda jazyk této generace ovládáte, nebo na sobě ještě musíte zapracovat. Slovník vychází ve formátu .pdf, ale je i společně s testem volně ke stažení na stránkách: https://www.wedigital.cz/gen-z-slovnik. Zde se bude i online aktualizovat. Pro doplnění nebo dotazy můžete kontaktovat tvůrce na emailu andrea@wedigital.cz.