Vstup na marketplace je čím dál snazší
K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český marketplace Mall Partner jich eviduje přes 4 500 a další rychle přibývají, přičemž jen za duben jich na Mallu přibylo téměř 400. Obchodníci prodejem přes tržiště rozšiřují své prodejní kanály a často díky marketplacům také snadno expandují do zahraničí, kam by pro ně byla cesta jen s vlastním e-shopem velmi nejistá a složitá. Většina e-shopů si dnes cestu na internetová tržiště usnadňuje pomocí integračních služeb a nástrojů. Jedním z nejrozšířenějších integrátorů v Evropě je BaseLinker, který kromě přímého napojení na velká e-shopová řešení, nově přináší podporu napojení e-shopů přes tzv. „feedy“. Na největší evropská tržiště tak dokáže napojit téměř každého bez potřeby hluboké znalosti IT.
BaseLinker, jedna z největších e-commerce platforem s více než 500 integracemi, vstoupila na český a slovenský trh začátkem roku, a její misí je pomáhat lokálním e-shopům co nejsnáze a s minimálními náklady expandovat. Zároveň dokáže nabídnout kompletní řešení každému, kdo chce zkusit prodávat online, a to i bez nutnosti vlastnit internetový obchod. BaseLinker totiž umožňuje snadno zalistovat produkty a následně je vystavit prakticky na všechna známá internetová tržiště včetně Mallu a Allegra.
„Smyslem platformy je napojit firmy na lokální i globální marketplace, centralizovat a automatizovat e-commerce procesy. V podstatě v jediném systému může firma spravovat celý proces zpracování objednávek, od zalistování na marketplace, přes vyřízení objednávek až po vystavení faktur a odeslání zásilek včetně tisku štítků u desítek lokálních i globálních přepravních společností. Nově navíc umíme obchodníka napojit přes tzv. feedy, jako je třeba v Česku velmi populární Heureka feed, a s e-shopem tak pravidelně synchronizovat produkty, sklady, ale i objednávky. Prostřednictvím zmíněného Heureka feedu jsme schopni napojit téměř všechny e-shopy, bez ohledu na to, na jaké e-shopové platformě fungují,“ popisuje Radek Klouda, CEO BaseLinkeru pro Českou republiku a Slovensko.
Integrační řešení BaseLinker je vhodné především pro obchodníky, kteří chtějí začít prodávat na Mallu a jejich produktové portfolio obsahuje stovky produktů, takže hledají snadnou a spolehlivou cestu, jak se na marketplace bezpečně napojit. BaseLinker ale ocení i ti, kteří již na tržišti prodávají, ale nejsou plně spokojeni se svou stávající formou napojení nebo chtějí expandovat i na další internetová tržiště. BaseLinker umožňuje v jednom přehledném rozhraní zboží zalistovat, spravovat sklad, odbavit objednávky a také třeba zajistit dopravu skrze Mall Delivery a vytisknout potřebné přepravní štítky. K dispozici je i napojení na další desítky mezinárodních přepravců, kteří dokáží do dalších zemí zboží doručit i během jediného pracovního dne a za konkurenční ceny.
Pro e-shopy prodávající na Mallu má BaseLinker připravenou speciální promo akci, v rámci které obchodníci získají prvních 6 měsíců služby zdarma s plným přístupem ke všem existujícím a novým integracím. Službu si tak budou moci bez obav a bez závazků vyzkoušet a sami posoudit, zda splňuje jejich představy. Velmi prozákaznicky má BaseLinker cenovou politiku nastavenou i po uplynutí zkušebního přístupu. Plná verze služby je zpoplatněna paušální měsíční platbou začínající již na 199 korunách za neomezený přístup na všechny integrace.
BaseLinker, který byl založen již v roce 2006, má aktuálně přes 20 000 zákazníků s více než 100 miliony nabídek produktů. V roce 2021 dosáhli obchodníci přes platformu Baselinkeru obratu téměř 10 miliard eur. Ačkoli do České republiky a na Slovensko dorazil BaseLinker teprve v letošním roce, již po pár měsících provozu dalo službě při napojování na internetová tržiště důvěru přes 500 místních e-shopů.
Mall Partner je největší české online tržiště, na kterém prodává již přes 4 500 obchodníků. Ti mohou díky silné značce Mallu oslovit miliony nových zákazníků doma i na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Slovinsku. V rámci prodeje na tržišti získávají přístup k silné e-commerce infrastruktuře Mallu včetně kvalitní dopravy Mall Delivery či špičkové zákaznické péči a marketingové pomoci. Zákazníci mají díky nabídce partnerů možnost nakupovat z tisíců e-shopů v přehledném uživatelském prostředí, které dobře znají, a zboží pořídit s těmi nejlepšími službami na trhu a za jediné poštovné.