Více jak 55 % žen uvádí, že v domácnostech rozhoduje o nákupu moderních technologií
Nové průzkumy v Evropě odhalily změny trendů v tom, kdo obvykle vlastní, nakupuje a používá spotřební elektroniku a elektronické pomůcky v moderní chytré domácnosti. Více než polovina žen (55 %) napříč Evropou totiž uvádí, že ve svých rodinách „přebírá velení“ nad technikou.
Společnost D-Link se dotazovala více než 8 000 lidí ve Velké Británii, Francii, Itálii, Německu a Španělsku a zjistila, že více než 480 000 000 Evropanů (65 %) dnes vlastní nebo plánuje, že zakoupí do své domácnosti reproduktor s hlasovým asistentem. Z toho počtu vlastní takové zařízení nebo ho chce v blízké budoucnosti koupit více než 61 % evropských žen.
Studie společnosti D-Link také zjistila, že v průměru asi polovina žen v celé Evropě (55 %) je ve svých rodinách tou osobou, která koupí a bude tyto chytré pomůcky používat nejvíce. Mezi největší příznivce techniky patří ženy v Itálii, jelikož více než 62 % z nich uvádí, že moderní technologie nakupují a používají ze všech členů domácnosti nejvíce. Za nimi následují ženy v Německu a Španělsku (59 %), Francii (54 %) a ve Velké Británii (37 %).
Při zkoumání nejběžnějších způsobů použití chytrých reproduktorů s hlasovým ovládáním se ukázalo, že většina Evropanů (71 %) využívá tato zařízení hlavně k poslechu hudby, rádia nebo podcastů. Poté následují informace o počasí (57 %), funkce budíku nebo časovače (52 %), zjišťování nejnovějších zpráv a aktuálních událostí (52 %) a pokládání vtipných dotazů (41 %).
Výzkum dále zjistil, že více než dva z pěti lidí v celé Evropě (42 %) používají reproduktor s hlasovým asistentem ve spolupráci s dalšími chytrými domácími zařízeními, jako jsou chytré zásuvky, routery, domácí bezpečnostní kamery a různé senzory.