Tržby skupiny Adastra loni dosáhly na 3,8 miliard korun. Adastra Group v ČR rostla více než o čtvrtinu
Mezinárodní konzultační skupina Adastra Group zveřejnila svoje hospodářské výsledky za rok 2019. Loni zaznamenala tržby ve výši více než 3,8 miliard korun. Oproti roku 2018 se jedná o devítiprocentní nárůst. Adastře Group v České republice v loňském kalendářním roce vzrostly tržby o 28 procent.
Mezinárodní konzultační společnost Adastra Group, která má více než dva tisíce konzultantů po celém světě, loni dosáhla tržeb ve výši 3,824 miliard korun. Oproti předchozímu kalendářnímu roku to byl devítiprocentní nárůst. „Česká Adastra k celkovému růstu významně přispěla. Tržby Adastry ČR se v kalendářním roce 2019 zvýšily dokonce o 28 procent, což je ještě o 5 procentních bodů více než v předchozím období,” vysvětluje generální ředitel společnosti Adastra ČR Pavel Kysela.
Rok 2019 byl pro Adastru ve znamení úspěšných realizací
Česká Adastra v roce 2019 uvedla na trh nové platformy v oblasti digitální transformace. Jednalo se například o platformu TASP pro optimalizaci výrobních a logistických operací postavenou na bázi umělé inteligence. V segmentu telekomunikací společnost využila umělé inteligence pro vývoj řešení na detekci podvodného jednání.
„Zákazníkům v oblasti logistiky jsme začali nabízet tzv. chytré sklady postavené na technologiích internetu věcí. Tato řešení optimalizují vychystávání zboží, pohyb po skladu či logistickém areálu, včetně monitoringu vytíženosti vysokozdvižných vozíků,” popisuje Pavel Kysela. IoT (internet věcí) společně s video analytikou podle něj zvyšuje i bezpečnost práce. Vyhodnocuje například, co se děje v prostoru sledovaném kamerou, a upozorní na bezpečnostní rizika.
Novinky si Adastra ČR nachystala i pro bankovní a finanční instituce, pojišťovny nebo telekomunikační operátory. Její digitální onboarding umožňuje uzavřít smluvní vztah s klientem bez osobního kontaktu či návštěvy pobočky během několika minut.
Velký zájem vzbudilo i řešení personalizovaných videí, které dokáže efektivně nahradit nabídky služeb a zboží zasílané emailem nebo komunikované po telefonu. Řešení přináší až čtyřnásobný nárůst konverzí proti tradičním metodám. Pomáhá značkám budovat intenzivnější a osobnější vztah se zákazníky a zvyšuje jejich loajalitu.
Novinky v oblasti digitální transformace jsou pro Adastru přirozeným rozšířením tradičních kompetencí společnosti v oblasti zpracování dat a datové integrace.
Jedním z významných projektů minulého roku bylo dokončení nového datového skladu pro pojišťovny Kooperativa a ČPP. Adastra ČR navíc získala nové zákazníky, mezi kterými nechybí např. Philip Morris ČR, APS Holding, ING Bank N.V., Kurdistan Pipeline Company, Zenoo, Telekom Srbija či Telenor v Maďarsku, Srbsku a Bulharsku. „V roce 2019 pracovala česká pobočka pro více než 160 zákazníků z celého světa. Počet našich zákazníků se zvýšil o 10 procent,” říká Pavel Kysela a dodává: „Jsme pyšní i na člena naší skupiny, společnost Blindspot Solutions, která plní roli kompetenčního centra pro umělou inteligenci a v loňském roce obdržela ocenění Deloitte Technology Fast 50 jako třetí nejrychleji rostoucí firma ve střední Evropě.”
V roce 2019 Adastra pokračovala v investicích do vývoje vlastních produktů a řešení, řadu z nich uvede na trh v průběhu roku 2020.