Rohlik.cz zapojuje své zákazníky do výběru nových produktů

42 %! To je v sortimentu Rohlik.cz podíl unikátních produktů, které by zákazníci jen těžko sháněli jinde na jednom místě. I to je jeden z hlavních důvodů, proč na Rohlíku zákazníci nakupují a stále se sem vrací. Rohlík navíc průběžně sbírá zpětnou vazbu a ptá se, jaké další produkty by měl do nabídky zařadit. To je jedinečný model, který ze zákazníků Rohlíku dělá spolutvůrce nabídky online obchodu.

Farmářské a řemeslné výrobky či kvalitní kosmetika a nápoje

V centru pozornosti Rohlíku je vždy zákazník a zpětná vazba je tedy důležitým hnacím motorem neustálého zlepšování. Kromě toho navíc online obchod sbírá tipy na produkty, které by lidé rádi viděli v nabídce a dělá maximum pro to, aby jejich žádostem vyhověl. Nákupčí Rohlíku tak do sortimentu zařadili již tisíce produktů. Jde například o značky Magu, Pepper Field, Aqua Anna, Heffron či Olaplex. Mirka Vopatová, ředitelka nákupu Rohlik.cz k tomu říká: Rozložení sortimentu na Rohlik.cz je naprosto unikátní. 58 % tvoří konvenční značky, tedy ty, které běžně nakoupíte v supermarketech, přes 40 % pak ty unikátní, které nám dodávají menší výrobci a farmáři nebo jde o exkluzivní spolupráci s námi. K zalistování právě těchto produktů nás často inspirovali zákazníci a i díky tomu se k nám neustále vrací.”

Rohlík aktuálně opět zákazníky motivuje k tomu, aby poskytli své nápady, co do nabídky zařadit a skrze jednoduchý dotazníkový formulář mohou přímo na Rohlik.cz poslat své tipy. Cílem je tímto způsobem zalistovat do konce roku desítky nových produktů. Online obchod navíc nyní vytvořil speciální kampaň s názvem Hvězdy Rohlíku, která vyzdvihuje stovky unikátních produktů, na které je společnost obzvlášť hrdá. O tento sortiment je díky kampani velký zájem i díky personalizované komunikaci na zákazníky, kteří profilově spadají do konkrétní nákupní skupiny.

O oblíbenosti unikátního sortimentu svědčí také výsledky společnosti. 30 % celkových tržeb totiž tvoří právě unikátní sortiment, který zákazníci jinde na jednom místě neseženou. Výrobky, které spadají do konvenčního sortimentu jsou pak dlouhodobě cenově srovnávané se zbytkem trhu a zákazníci si tak mohou být jistí, že nákup na Rohlíku se jim neprodraží.

Vše na jednom Rohlíku

Online obchodu chce zjednodušit zákazníkovi život a umožnit mu snadný přístup ke konvenčním značkám, ale také farmářským či řemeslným produktům, drogerii, vybavení domácnosti, lékárně nebo dokonce textilu. Nakupující už nemusí trávit čas v supermarketu nebo na trzích. Mirka Vopatová dodává: “Naším cílem je zákazníkovi nabídnout ty nejlepší produkty a nejpestřejší nabídku na jednom místě. Může jít například o maso, zeleninu, ovoce či sýry od českých farmářů, malá česká vinařství, minipivovary, pečivo z řemeslných pekáren, sladkosti, čaje či textil od Marks & Spencer a samozřejmostí jsou i produkty od konvenčních značek jako je například Coca-Cola či Nestlé. To z nás dělá online farmářské tržiště a supermarket v jednom. Navíc online a s dovozem domů už do 90 minut.”

Farmářské produkty za cenu velkovýroby

Jedním z hlavních cílů Rohlíku je, aby podíl českých produktů v jeho celkovém sortimentu trvale rostl, cesta z farmy ke dveřím zákazníka byla co nejkratší a kvalita vždy stála na prvním místě. Od jara do podzimu navíc nabízí farmářské výrobky, ale za cenu jako by pocházely z velkovýroby. To je možné jen díky dlouhodobě dobře nastavené spolupráci a programu Rohlík pomáhá farmářům! Zákazníci tak v sezoně kampaňově zakoupí lokální a vysoce kvalitní produkty (například farmářské kuře, krůtí či hovězí maso, různé druhy zeleniny, BIO sýry a jogurty, šunky a salámy), ale přitom za ceny srovnatelné s potravinami pocházejícími z velkovýroby. Rohlík tak chce umožnit svým zákazníkům, aby poznali poctivé farmářské produkty, které by si za jiných okolností zřejmě nekoupili.