Jak v moderní době uspět jako maloobchodník? To prozradí Retail Summit 2020

Největší konference o maloobchodě v Česku se koná 3. – 5. 2. 2020 v pražském Clarion Congress Hotelu. Na Retail Summitu 2020 promluví na téma „Jak uspět v novém maloobchodním ekosystému“ více než 120 vrcholových zástupců kamenného obchodu i e-Commerce, nezávislých expertů i významných dodavatelů zboží a technologií. A Digibiz bude u toho.

Relativně přehledný trh nedávné minulosti se nám zejména díky novým technologiím před očima mění na strukturu s mnoha kanály toku zboží, s doposud nevídanými body dotyku mezi maloobchodníky, dodavateli a spotřebiteli. Trh se začíná podobat džungli, či lépe řečeno složitému ekosystému. 

Přináší riziko, že se v něm někteří na změnu nepřipravení hráči přestanou orientovat. Vzniká ovšem také množství šancí pro ty, kdo se nebojí hledat v dynamicky se proměňujícím ekosystému nové příležitosti.

Ambicí Retail Summitu 2020 je pomoci všem, kdo podnikají na maloobchodním trhu, využít ekosystém nového retailu ve svůj prospěch.

Důraz přitom bude kladen zejména na :

  • nové typy konkurence i kooperace
  • digitální transformaci obchodu, logistiky i výroby spotřebního zboží
  • zvýšenou potřebu konzistentní komunikace všemi kanály a ve všech bodech dotyku
  • a prudce rostoucí zájem o udržitelnost

Trendy nového retailu

S orientací v novém ekosystému pomůže více než 120 domácích i zahraničních řečníků. Vystoupí řada špičkových expertů, kteří představí zásadní trendy formulující nový retail. 

Pojmy „new retail“ a ekosystém vysvětlí v úvodu Retail Summitu 2020 Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. S globálními trendy rozvoje účastníky seznámí mimo jiné autoři série analýz „Pravda o obchodě“ Harjot Singh a Rodney Collins z komunikační skupiny McCann Worldgroup.

O rozruch v kongresovém sále se pak nepochybně postará předseda výkonného výboru sdružení evropských internetových obchodů Ecommerce Europe Wijnand Jongen. Nedávno totiž vydal knihu s provokativním názvem „Konec nakupování on-line: budoucnost obchodu v propojeném světě“, která velmi plasticky popisuje koncepci „nového retailu“.  

Program významně obohatí i analýzy spotřebitelů, prezentované odborníky na výzkum ze společností Euromonitor, GfK a Nielsen. Strategické aspekty fungování firem v novém maloobchodním ekosystému z různých úhlů pohledu zdůrazní zástupci poradenských firem Boston Consulting Group, Deloitte a EY. 

„New retail“ vzniká zejména díky inovativním technologiím – Retail Summit 2020 proto věnuje značnou pozornost i tomu, jaká jsou nejnovější technologická řešení a jak je úspěšně zavádět při celkové digitalizaci firem.

Svoje řešení představí hned několik společností v čele s Microsoft a O2, kteří kromě aktivní účasti v programu ukážou řadu revolučních novinek „naživo“ ve svých expozicích. 

Foto z minulého Retail Summit 2019.

Internetoví i kamenní hráči společně

Navzdory atraktivitě zmíněných špičkových expertních vystoupení lze očekávat, že největší zájem bude – jako obvykle – o prezentace vrcholových manažerů obchodních a výrobních firem. Retail Summit 2020 pozval do svého programu pestrou paletu řečníků ze společností, které jsou podle řady signálů na dobré cestě uspět v novém maloobchodním ekosystému. 

Logicky proto své názory představí vysoce inovativní hráči jako jsou Tomáš Havryluk (ALZA), Tomáš Čupr (Rohlík), Pavel Milan Černý (Econea), Igor Matejov (Mall Group), Michal Hanáček (Pilulka) nebo Lukáš Havlásek (Shopsys).

Vystoupí ovšem také řada zástupců kamenných řetězců, kteří dokáží, že si umí i v novém retailovém ekosystému udržet či dokonce posílit své pozice. Do celkové strategické diskuse tak přispějí například Kateřina Harris a Petr Pavlík (Albert), Alena Střížová (dm drogerie markt), Luboš Korbelář (Dr.Max), Petr Chmelař (Globus), Miloslav Hlavsa (Konzum Ústí nad Orlicí), Olivier Langlet (Makro Cash and Carry) či Patrik Dojčinovič (TESCO).

Nepochybně velmi zajímavé bude i vystoupení dvou zahraničních hostů z obchodních firem, které na první pohled mohou vypadat jako veskrze „tradiční“. Aktuálně však dokazují, že dokáží naplno využít nových tržních podmínek k tomu, aby jejich společnosti nejen přežily, ale staly se velmi úspěšnými.

O tom, že lze pomocí nových technologií výrazně oživit malé prodejny typu convenience store, přesvědčí účastníky Tomasz Blicharski z vedení sítě Żabka Polska. Fred Bosch, šéf COOP Supermarkten Nederland, pak vysvětlí, jak se podařilo i v podmínkách vysoce rozvinutého trhu oživit „staré“ spotřební družstvo.        

Velmi významnou roli v právě se vytvářejícím ekosystému budoucnosti budou hrát i výrobci, zejména pak ti značkoví. Svoji vizi na Retail Summitu 2020 představí ti nejpovolanější z nich, jako jsou Jannis Samaras (Kofola), Drahomíra Mandíková (Asahi Central Europe), Michaela Franeková (Unilever), Roman Trzaskalik (Plzeňský Prazdroj) či Tomáš Hejkal (Stock).

V programu se však uplatní i malí, nezávislí dodavatelé, kteří již nyní nacházejí své pevné místo na trhu – viz například Martin Dokoupil z Tierra Verde a Kateřina Urbánková ze svazu ekologických zemědělců PRO-BIO.

Organizátoři nabízí výhodné ceny pro včas registrované, firemní týmy, zástupce škol a členy SOCR ČR. Online registrace je ZDE.

Server Digibiz.cz bude jakožto jeden z mediálních partnerů na místě a bude tak přinášet nejzajímavější poznatky z akce.

Napsat komentář