Více než polovina e-shopů nabízí i po dvou letech nižší stovky produktů

Nově vzniklé e-shopy často během prvních let své existence svou nabídku výrazně nerozšiřují. Společnost Bohemiasoft proto založila novou platformu FlexumShop, která má za cíl bezplatně pomoci těmto e-shopům s provozem v počátečních letech jejich existence.

Po třech měsících od založení dosahuje podíl e-shopů s méně než 500 produkty 69 % a po dvou letech existence 54 %,“ uvádí Jaroslav Hansal ze společnosti Bohemiasoft. Obchody s méně než 500 produkty se především týkají kategorií jako bílé zboží, dům a zahrada, oblečení a móda, nábytek, stavebniny či jídlo a nápoje. Tento počet produktů je rovněž hlavním kritériem pro založení a provoz e-shopu zdarma na nové platformě FlexumShop, která vznikla v českobudějovické společnosti Bohemiasoft.

Ačkoli úspěšně provozujeme již jednu platformu – Webareal – s 6 500 aktivními internetovými obchody, rozhodli jsme se vytvořit něco nového pro začínající a malé e-shopy. Z našich dat vyplývá, že malé e-shopy tvoří většinu na trhu, pokud jde o jejich počet,“ dodává Jaroslav Hansal, zakladatel Bohemiasoft.

FlexumShop nabízí novým internetovým podnikatelům bezplatné využití veškeré potřebné funkcionality, jako je například integrovaná platební brána nebo napojení na lokální dopravce. K tomu mají možnost přizpůsobit vzhled svého e-shopu pomocí více než deseti moderních responzivních šablon. Avšak, jak zdůrazňuje Jaroslav Hansal: „Víme, že majitelé e-shopů budou chtít odlišit svůj obchod od tisíců dalších konkurenčních e-shopů, proto jsme jim poskytli také možnost plně vizuálně přizpůsobit svůj obchod.

Business model: sdílený úspěch

Přestože Bohemiasoft nabízí e-shopovou platformu zdarma, má jeho tým promyšlený obchodní model. Podnikatelé, kteří chtějí využívat externí aplikace a konektory, například pro doručování přes Zásilkovnu, pro účetnictví v Pohodě nebo pro další marketingové nástroje, budou platit malé měsíční poplatky. Platforma totiž obsahuje i marketplace aplikací, které eshopaři mohou využívat zdarma nebo za poplatek. Jak majitelé e-shopů rostou a potřebují se propojit s dalšími službami, budou podle Jaroslava Hansala tyto aplikace využívat.

Startujícím podnikatelům v e-commerce nechceme klást omezení, co se týče technického řešení e-shopu. Další služby jim především pomohou, když začnou růst. Do marketplacu budeme postupně zařazovat další aplikace, ať už placené či nikoliv,“ vysvětluje Jaroslav Hansal, princip marketplacu.

Majitelé e-shopů, kteří využijí platformu FlexumShop, se nemusí omezovat pouze na lokální trh, ale mohou rovněž expandovat na zahraniční trhy. Platforma podporuje další jazyky a měny, za příplatek je také možné rozšířit sortiment nad limit, který nabízí základní verze. I zde se však jedná o korunové, maximálně nižší desítky korun v podobě měsíčních příplatků. „Když započteme případné využívání dalších vymožeností platformy, celkově se dostaneme na částky, které dle našich propočtů budou stále nejnižší na trhu. Věříme, že naše platforma pomůže eshopařům vyrůst. Pokud chceme i my z toho profitovat, bude to naším společným zájmem,” uzavírá Jaroslav Hansal.