Skip Pay je pohledem vývojářů nejjednodušší BNPL řešení na trhu
Tempo inovací se u českých e-shopů už několik let zpomaluje. Zatímco v druhém covidovém roce 2021 přiznalo 64 % provozovatelů českých e-shopů, že nestíhá inovovat tak rychle jako konkurence, letos se toto číslo již blíží 70 %. Jednou z hlavních bariér je strach z finanční náročnosti implementace jednotlivých řešení a údržba těch stávajících. A týká se to i odložených plateb (BNPL). Fintech Skip Pay proto spojil síly s experty z DX Heroes, kteří pomohli s optimalizací jejich BNPL řešení, čímž vývojářům významně usnadnili jeho integraci. Cílem Skip Pay je stát se nejrozšířenější platební metodou na českém trhu.
Data Skip Pay ukazují, že odložená platba (známá pod zkratkou BNPL – buy-now-pay-later) dokáže pozitivně ovlivnit už samotný nákupní proces. Počet dokončených nákupů se zvyšuje až o 33 % a o 20 % roste frekvence nákupů. Díky spolupráci se Skip Pay může do e-shopu přijít až o 50 % více nových zákazníků. Skip Pay zároveň upozorňuje, že e-shopy si díky odložené platbě přijdou na výrazně lepší hodnocení – například kvůli tomu, že e-shop nedrží jejich peníze v případě, kdy zákazník potřebuje vrátit nevhodně vybrané zboží.
Proč tedy není odložená platba využívanějším nástrojem? Podle Jakuba Wagnera, CTO Skip Pay, hraje svou roli zhruba ve třetině případů strach z nákladů spojených s implementací a následnou správou. To Skip Pay řeší řadou doplňků pro nejrozšířenější e-shopové platformy jako Shoptet, Woocommerce nebo Fastcentrik a svou vlastní integrací do největších platebních bran jako Comgate či ČSOB. A nově také lepší developer experience (vývojářskou zkušeností), která určuje, jak dobře se vývojářům s konkrétním nástrojem nebo řešením pracuje. Za optimalizací, který zásadně usnadňuje integraci BNPL řešení od Skip Pay do libovolného e-shopu, stojí technologická společnost DX Heroes. Ta Skip Pay v auditu v porovnání s jinými BNPL řešeními dostupnými na trhu označila za nejjednodušší.
„Na straně obchodníků je důvodem pro nízkou penetraci BNPL obava z časové i finanční náročnosti zavedení této platební metody. Proto jsme se společně s DX Heroes zaměřili na developer experience našich platebních metod. Snáze integrovatelná metoda znamená příznivější nacenění práce vývojářského a pochopitelně i výrazně jednodušší provoz. A my jsme nyní developerům schopni říct, že jim jejich práce díky vylepšené developer experience zabere v průměru o třetinu méně času než dříve,“ vysvětluje Jakub Wagner, CTO Skip Pay.
Skip Pay snížil náročnost integrace o dalších 30 %
Asi 60 % partnerů Skip Pay využívá tzv. krabicové řešení a celý proces integrace pro ně tedy znamená doslova jen několik kliknutí – funkci stačí pouze aktivovat v nastavení jejich e-shopové platformy. Všem ostatním partnerům, kteří integrují službu na přímo, zjednodušil Skip Pay celý proces integrace ve spolupráci s odborníky z DX Heroes o dalších 30 %. Obvyklá doba potřebná pro integraci platebních metod od Skip Pay je nyní u velkých obchodníků odhadována průměrně na 6 pracovních dnů, u středních partnerů 3,5 pracovních dnů a u malých partnerů pouhé 2 dny práce. Zároveň se podařilo o 20 % zkrátit čas, který partneři stráví na technické podpoře Skip Pay.
„V rámci řešení Skip Pay jsme pro vývojáře připravili nástroj typu plug&play. Díky tomu získají všechny potřebné informace na jednom místě, včetně nejčastějších příkladů využití produktu. A pokud je daný vývojář zvyklý využívat při své práci technologii, se kterou se při nasazování Skip Pay nepočítalo, dostane návod, jak krok za krokem Skip Pay integrovat do partnerského e-shopu. Skip Pay je tak nyní z pohledu integrace nejjednodušší BNPL řešení na trhu,“ říká Josef Zeman, CRO společnosti DX Heroes.
DX Heroes zároveň udělili Skip Pay nejvyšší ohodnocení za veřejně přístupnou dokumentaci, velmi dobře zpracované návody, testovací prostředí na ověření správnosti implementace, management objednávek, ale také velice jednoduchý „precheck“ – tedy skóring, na základě kterého je možné Skip Pay jednoduše deaktivovat, pokud zákazník nesplní požadavky, aniž by to mělo zásadní dopad na jeho celkový dojem z nákupu. A vysoké hodnocení dostal také za rychlost, kterou se vývojář dostane k první odpovědi API nebo provedení přímých integrací.
„Time to first API call dosahuje u Skip Pay méně než 15 minut, což službu řadí mezi špičku na trhu. A v čem Skip Pay udává tempo celému odvětví, je možnost přímých integrací skrze SDK v Javě a PHP. U ostatních služeb v odvětví jsou tyto přímé integrace často zastaralé, což v praxi znamená neexistující, neboť je vývojáři nemohou použít,“ říká Josef Zeman z DX Heroes.
Cesta za nejrozšířenější platební metodou v české e-commerce
Podle Jakuba Wagnera je kompletní optimalizace celého integračního procesu jen dalším střípkem do skládačky, který má ze Skip Pay postupně udělat jednu z nejoblíbenějších platebních metod. Podobným způsobem také fintech investoval například do kontinuálního měření NPS skóre ze strany koncových zákazníků, podle kterého pak upravuje celou řadu procesů.
„Chceme-li být nejoblíbenější, tak musíme být i nejjednodušší. A nebát se investovat čas do neustálého zlepšování našich služeb – jak pro koncové zákazníky, tak pro partnery, kteří je nabízejí mezi platebními metodami. Jednodušší implementace a provoz zajistí, že obchodníci se budou moci ještě více soustředit na svůj core byznys a placení v klidu přenechat Skip Pay,“ uzavírá Jakub Wagner. „A v tomto máme rozhodně společnou misi.“
DX Heroes vyzdvihla u Skip Pay tyto hlavní přednosti:
- Skvělý management objednávek
- Testovací prostředí na ověření správnosti implementace
- Efektivní precheck (skóring) – ten zlepšuje UX, jelikož je možné služby Skip Pay deaktivovat, pokud klient nesplňuje požadavky
- Možnost přímých integrací skrze SDK v Javě a PHP
- Time to first API call méně než 15 minut