Průzkum: 69 % zákazníků by se odvrátilo od značky kvůli agresivnímu využívání zákaznických dat
Nový globální průzkum společnosti Accenture vyzývá marketingové ředitele, aby při shromažďování údajů o zákaznících stavěli do popředí člověka. Jen tak zajistí lepší zákaznickou zkušenost s digitální reklamou. Průzkum mimo jiné uvádí, že většina spotřebitelů (69 %) by nekupovala značku, která by jejich údaje využívala invazivně. Průzkum Accenture Interactive o spotřebitelích nazvaný 2019 Consumer Pulse Survey: See People, Not Patterns, se zaměřil na to, jak firmy využívají digitální reklamní kampaně. Zpracoval odpovědi více než 8 000 spotřebitelů po celém světě. Důvodem bylo to, že kvůli digitální reklamě výrazně rostou objemy dat tzv. subjektů údajů, navíc toto odvětví slaví 25.. výročí prvního digitálního reklamního banneru.
Výzkum dále zjistil, že zhruba 73 % zákazníků je ochotno sdílet více osobních informací, pokud bude způsob jejich využívání transparentní, v porovnání s 66 % v roce 2018.