🎤🎧 Podcast s Lukášem Hurychem (Twisto.cz): Riziko nesplácení jsme schopni lokálně určit i podle toho, kdo vyhrál volby

Další díl ze série podcastů na serveru Digibiz.cz jsme věnovali práci s daty a jak s jejich využitím získat a co nejdéle udržet zákazníka. Hostem byl spoluzakladatel a chief portfolio officer služby Twisto.cz Lukáš Hurych.

“Když jsme s Twisto před šesti lety zakládali, inspirací byla švédská firma Klarna. To už ale dnes neplatí. Twisto už není odložená platba v e-shopech, ale něco víc,” říká v úvodu podcastu Lukáš Hurych, který startup sídlící v pražském Karlíně rozjížděl mimo jiné s jeho současným šéfem Michalem Šmídou. 

Od té doby společně se svými kolegy odvedli velký kus práce a z Twista se stala plnohodnotná platební metoda na internetu, díky jejíž aplikacei máte své útraty kdykoliv pod kontrolou. Dnes Twisto můžete ve formě platební metody využít na více než 1000 e-shopech, zkušenost s ní má už přes půl milionu zákazníků a aplikaci aktuálně využívá na 100 tisíc lidí. 

“Zaujalo nás, že pokud se podíváme na celkový obrat a průměrnou útratu zákazníka, tak se během pandemie ani moc nestalo. Reálně se změnilo to, co lidé nakupují. Móda se propadla o 70 až 80 procent, zatímco potraviny vystřelily o 50 až 60 procent nahoru,” podotýká Hurych k posledním měsícům. 

Kolik Češi přes Twisto ročně utratí? Jak firma pracuje s daty a příběhem zákazníka, aby získala a udržela si zákazníka? A co dělá jejími vlastními silami vyvinutý software pojmenovaný Nikita? To vše se dozvíte z podcastu.