Biopekárna Zemanka sbírá ocenění v Česku i zahraničí
Známý tuzemský výrobce sušenek a krekrů v bio kvalitě táhne pozornost organizací, které udělují ocenění za potraviny a za udržitelnost. Již třetím rokem v řadě se Biopekárna Zemanka stala členem Green Brands. Na veletrhu Private Label Manufacturers Association (Asociace výrobců privátních značek) v Amsterdamu získala ocenění poroty za produkt Přátelský k životnímu prostředí. A v Česku dostala v soutěži Shop roku ocenění za Udržitelný e-shop. Tím ale Zemanka nekončí, dle své Strategie udržitelnosti se chce stát i mezinárodně uznávanou B-Corp.
„Pro nás jako malou lokální značku jsou taková ocenění velkou poctou a těší nás, že dokážeme obstát i mezi velkými hráči. Věřím, že i díky podobným našim úspěchům si ostatní značky uvědomí, že byznys lze dělat s úctou k přírodě, bez kompromisů v oblasti kvality a zároveň ekonomicky úspěšně,” komentuje získané ocenění Aleš Kadleček, obchodní ředitel Biopekárny Zemanka.
Velkým úspěchem Biopekárny jsou takzvané cirkulární produkty. Jde o výrobky, ve kterých se do receptury přidávají nevyužité suroviny od partnerských firem. Aktuálně tak Zemanka zpracovává pivovarské mláto Plzeňského Prazdroje pro pivovarské krekry, dužinu z odšťavněné mrkve, řepy a jablek od UGO pro cirkulární krekry a sušenky Dužinky a kávovou sedlinu od společností IKEA, mamacoffee a Costa Coffee pro kávové sušenky. Měsíčně takto v Zemance zpracují desítky kilogramů surovin od partnerů a ročně předejdou tomu, aby se z tuny kvalitního jídla stal odpad.
Právě kávové sušenky vzbudily na výstavě v Amsterdamu veliký ohlas. „V Nizozemsku byli z kávových sušenek pro IKEA opravdu nadšeni a u našeho stánku se často zastavovali lidé, aby je mohli ochutnat. Velmi nás potěšilo, když jsme za ně nakonec dostali ocenění za Produkt přátelský k životnímu prostředí. Na výrobu těchto sušenek k nám z IKEA za přísných hygienických opatření pravidelně přivážejí kávovou sedlinu z kávovarů v restauracích IKEA. V Zemance z ní upečeme sušenky, které pak distribuujeme výhradně do kaváren IKEA pod jejich značkou. Vzájemná spolupráce funguje velmi dobře,“ říká Aleš Kadleček.
Zemanka se letos stala také držitelem ocenění pro Udržitelný e-shop, které letos poprvé udělovala společnost Heureka v soutěži Shop roku. Kritéria pro získání ocenění jsou například odpovědný přístup k zaměstnancům, zákazníkům a životnímu prostředí, nebo také transparentní řízení společnosti. Už po několikáté získala Zemanka také mezinárodní označení Green Brands pro značky odpovědné k životnímu prostředí.
Biopekárna Zemanka má za sebou rok velice intenzivní práce. Kromě rozvoje nových cirkulárních spoluprací a získání hned několika ocenění, si prošla značka začátkem roku vizuální proměnou, otevřela svoji první vlajkovou prodejnu v OD Kotva v centru Prahy a v květnu spustila první televizní kampaň.
„Všechna ocenění nás velice těší. Podařilo se nám úspěšně zrealizovat naše velké plány a tak máme radost, že jsou dobře vnímány nejen v Čechách, ale také v zahraničí. Teď se budeme dál věnovat praktickému zavádění Strategii udržitelnosti do našich provozů a čekají na nás další velké projekty – například nové produkty s vyšším obsahem bílkovin, vytvořit si systém firemního dobrovolnictví, nebo se stát B-Corp,” uzavírá Aleš Kadleček.