Téměř každý druhý podnikatel neví, co jsou to chytré služby

Téměř polovina (42 %) českých podnikatelů nemá přesnou představu, co to jsou chytré služby (typicky jde o aplikaci či web, který je vystavěný na základě znalosti potřeb zákazníků a zprostředkuje jim službu nejjednodušší možnou cestou). V praxi je však často využívají a nemusí se přitom jednat pouze o aplikace šité na míru. Vyplývá to z průzkumu pro Rok digitálního podnikání 2019. Respondenti si pod pojmem chytré služby představují takové, které ulehčují komunikaci se zákazníkem (26 %), nebo se domnívají, že jde o IT technologie obecně (18 %). Konkrétní softwarové nástroje bylo schopno uvést jen 16 % dotázaných. Průzkum si od agentury Ipsos nechala zpracovat Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a proběhl na vzorku sta podnikatelských subjektů, z nichž 70 % byly firmy a 30 % OSVČ.

Napsat komentář