T-Mobile měří návštěvnost svých prodejen. Má 100% přesnost

Arsen Lazarevič | 21. 02. 2019
T-Mobile měří návštěvnost svých prodejen. Má 100% přesnost

Přesné měření návštěvnosti v prodejnách je pro firmy zásadní pro vyhodnocování toho, jestli se prodejna ekonomicky vyplatí, nebo by se měla spíše uzavřít. Majitelé však potřebují vědět i to, zda fungují nejrůznější reklamní akce a jestli vedou k růstu zájmu o promované produkty. Návštěvníky je možné i anonymně analyzovat a nabízet jim personalizovanou reklamu.

Případová studie na prodejnách T-Mobile

Díky IoT scénářům společnosti Adastra pro retail nyní T-Mobile ve vybraných lokacích pracuje se skutečně pravdivými daty o návštěvnosti prodejny a demografické skladbě zákazníků. Prodejny může mezi sebou porovnávat a analyzovat také zájem zákazníků o jednotlivé produkty a skutečné prodeje v návaznosti na běžící marketingové kampaně. Nyní T-Mobile může: Vyhodnocovat efektivitu kampaní (zda se zvýšila návštěvnost prodejny, zda přišla správná cílová skupina, zda vzrostly prodeje promovaného zboží). Porovnávat prodejny (liší se zájem o promované zboží na prodejně ve velkém/malém městě, na samostatné prodejně nebo na prodejně umístěné v nákupním centru). Přizpůsobit design prodejen, vystavené zboží či složení konzultantů prodeje a služeb (např. na pobočkách, kam chodí starší lidé, mít „seriózně“ vyhlížející konzultanty prodeje a služeb než tam, kam častěji chodí mladá generace; zde naopak umístit více poliček s produkty či příslušenstvím na „otestování.“).

Přečtěte si více

 T-Mobile ve spolupráci se společností Adastra nainstaloval do svých tří prodejen inteligentní čidla a kamery, které umí nejen měřit návštěvnost, ale poradí si například s odečítáním dětí nebo zvířat. Kamery, které rozpoznávají tváře, umí sledovat také demografické parametry návštěvníků (pohlaví, věk a náladu).

„Hlavním cílem nasazení technologie rozeznávání obličeje (face recognition) je lépe poznat zákazníka a jeho potřeby,“ potvrzuje Radek Janíček, manažer podpory prodejen společnosti T-Mobile Czech Republic.  

Využití těchto technologií a jejich potenciál je obrovský. Na základě rozpoznání tváří a určení věku se na interaktivním displeji v prodejně mění promítaný obsah a zobrazuje takovou nabídku zboží, která je vhodná pro danou cílovou skupinu. „Technologie rozpoznávání obličejů nabízí mnoho možností. Jde na ni navázat i marketingový obsah. Zákazníkovi se tak zobrazují pouze ta reklamní sdělení, která jsou pro něj skutečně relevantní. Je to technologie s velkým potenciálem,” dodává Janíček.

K identifikaci zákazníka nedochází

Zároveň je možné přesně zjišťovat zájem zákazníků o vybrané mobilní telefony (počet zvednutí nebo i doba, po kterou byl telefon v rukou zákazníka). Prodejna tak může upravit nabídku o telefony, o které je skutečně zájem.

T-Mobile u tohoto řešení oceňuje nejen 100procentní přesnost veškerých informací, ale také možnosti, jakými analytické nástroje umožňují informace vyhodnocovat. T-Mobile například může porovnávat prodejny a zjišťovat, jak se liší zájem o promované zboží na jednotlivých místech. Velmi intuitivně může vyhodnocovat i efektivitu kampaní, stejně jako zjišťovat, zda se zvýšila návštěvnost prodejny, jestli přišla správná cílová skupina nebo vzrostl prodej promovaného zboží.

Přestože je pro výběr reklamy potřeba snímek obličeje, ihned po zpracování jsou tyto informace zapomenuty. Veškerá data jsou anonymizovaná a statistická a nedochází k identifikaci zákazníka. Informační systémy také nejsou napojené na CRM od společnosti T-Mobile.