Tohle je 10 evropských bank s nejvyšším digitálním IQ

Redakce | 30. 07. 2019
Tohle je 10 evropských bank s nejvyšším digitálním IQ

Commerzbank, Barclays a Deutsche Bank se umístily na nejvyšších příčkách žebříčku digitální vyspělosti evropských finančních domů, který sestavila společnost Gartner.

Otřesy bankovního trhu kvůli změně očekávání zákazníků, nástup nových finančních domů a neustále se vyvíjející regulace tlačí zavedené bankovní domy k přehodnocení finančních potřeb jejich klientů a jejich digitálního a online přístupu.

Analytická agentura Gartner nedávno vydala zprávu L2 Digital IQ Index: Retail Banking Europe 2019, v kterém hodnotí multikanálovou strategii evropských bank z pohledu digitální a online vyzrálosti. 

Kterých 10 bank z celkem 82 hodnocených finančních domů si v tomto ohledu vysloužilo nejvyšší IQ?

1. Commerzbank (Německo)
Digitální IQ: 143

Retailové bankovnictví se v poslední době stalo základním kamenem obchodní strategie Commerzbank a odráží to i celkové skóre digitálního IQ. Německá bankovní značka je dle výsledků technickým talentem. To dokazuje i hodnocení porovnávající online vyhledávání (SEO) značky provedené pomocí Google Lighthouse Audit, její dostupnosti a uživatelské přívětivosti. Commerzbank je navíc na vrcholu žebříčku, pokud jde o e-mail marketing. Denně například rozesílá v průměru 1,5 personalizovaných e-mailů. 

2. Barclays (Velká Británie)
Digitální IQ: 141

Britská banka Barclays masivně investovala do svého onlinu, což se projevilo v aktuálním žebříčku. Nejlépe hodnocena je její aplikace, která online kontroluje bonitu kreditních karet, a to prostřednictvím webu i aplikace. Barclays navíc posílila svou online komunikaci se zákazníky, kteří si tak mohou řešit vše kolem účtů nebo žádostí o hypotéky přes internet, tedy bez nutnosti osobní návštěvy svého bankéře.

3. Deutsche Bank (Německo)
Digitální IQ: 139

Dlouhodobě silná přítomnost na sociálních sítích vynesla německou Deutsche Bank na třetí místo indexu. Banka se pyšní druhým nejsledovanějším Youtube kanálem mezi porovnávanými finančními domy. V rámci interakcí na Instagramu se pak umístila v TOP 10. Firma má také vynikající výsledky, pokud jde o optimalizaci online vyhledávání (SEO), čímž vyčnívá v tradičně vysoce konkurenčním bankovním trhu.


4. Nationwide Building Society (Velká Británie)
Digitální IQ: 138

Silnou stránkou britské banky Nationwide Building Society je její mobilní aplikace. Ta má vysoké hodnocení na různých platformách, a to včetně perfektního pětihvězdičkového hodnocení v samotném Apple Store. Silný digitální marketing banky, který se přelil i na mobilní platformy, ji usadil na celkově čtvrté pozici. V samotné Británii je druhou digitálně nejvyspělejší bankou. 

5. Sparkasse (Rakousko)
Digitální IQ: 137

Rakouská spořitelna Sparkasse se může pochlubit nejlepším zákaznickým servisem, vyhledávačem poboček nebo aplikacemi pro správu kreditních karet a samotných bankovních účtů. 

6. HypoVereinsbank (Německo)
Digitální IQ: 133

Německá finanční instituce vlastněná italskou UniCredit Bank boduje zejména svým mobile-first přístupem. Webová stránka má podle Gartneru v tomto ohledu vše, co má mít: homepage s dynamickým multimediálním obsahem, rychlé a přesně cílené prolinky, snadnou mobilní dostupnost produktů a jen pár kliků potřebných k otevření účtu.

7. Lloyds Bank (Velká Británie)
Digitální  IQ: 131

Lloyds Bank se v žebříčku usadila především díky svému robustnímu digitálnímu marketingu. Její síla je zejména ve vyhledávání dle finančních produktů, a to bez hledání konkrétního brandu. Tak například při dotazu na kreditní karty dosáhla visibility ve výši 36 %, při dotazu na půjčku pak 35 %. 

8. AIB (Irsko)
Digitální IQ: 129

Síla irské banky se nachází v jejím online mobilním marketingu a v rychlosti internetových stránek. Její stránky se zároveň těší vysoké uživatelské přívětivosti. Je ale pravdou, že její mobilní aplikace lépe funguje v Androidu než v “applovském” operačním systému iOS, kde dosahuje zhruba polovičního uživatelského hodnocení.

9. Crédit Agricole (Francie)
Digitální IQ: 129

Zatímco mnoho značek v žebříčku investovalo velké množství peněz do promování příspěvků na sociálních sítích, aniž by se jim to vrátilo v podobě vysoké engagement, Crédit Agricole na Facebooku boduje. Sponzoruje zhruba 65 procent postů a vrací se jí to v interakcích. V průměru jich ve sledovaném období (únor 2019) bylo přes 1200 na jeden post. 

10. Postbank (Německo)
Digitální IQ: 128

Německá Postbank jde ve šlépějích své matky Deutsche bank, když se jako poslední dokázala zařadit do TOP 10 digitálně nejvyspělejších evropských bank. Zasloužila si to zejména díky optimalizaci provozu na svém webu.