IKEA: Digitalizace účtenek přinesla 50% úsporu času

Eva Presová | 14. 03. 2019
IKEA: Digitalizace účtenek přinesla 50% úsporu času

Digitalizace 105 milionů účtenek a 295 milionů emailů byla výzva.

Iveta Kutišová má ve společnosti IKEA na starost věrnostní programy IKEA Family a IKEA Business a v posledních letech také obohacování datového skladu.

„Domov je nejdůležitější místo na světě. Proto se snažíme, aby se lidem lépe bydlelo. Máme kompletní řešení a zákazník si u nás může nakoupit vše pod jednou střechou – nábytek, doplňky i občerstvení v restauraci,“ říká.

To s sebou přináší obrovské množství dat, zejména účtenek, které od roku 2007 dosáhly v České republice, na Slovensku a v Maďarsku 105 milionů. Emailů bylo dokonce téměř třikrát tolik, celkem 295 milionů.

Proto se IKEA rozhodla pro řešení digitalizovaných účtenek a ve spolupráci s Adastrou vytvořila webovou aplikaci. „Je to velmi důležitý nástroj pro zaměstnance, kteří zákazníkům dohledávají údaje ke zboží, které si zakoupili, například při vracení zboží nebo reklamacích. Ušetří tak 50 % času,“ popisuje Iveta Kutišová s tím, že dříve museli zaměstnanci hledat účtenky ve třech různých systémech a jejich vyhledání zabíralo řádově minuty, nyní je to několik sekund.

Přečtěte si další informace v case study

Celá případová studie zazněla na setkání Adastra DWH klubu, které se konalo 6. března v pražském hotelu Grandior.