Digitalizací až ke hvězdám. Český startup Productboard získal přes miliardu korun

Český startup Productboard usnadňující pomocí digitálních technologií práci produktových manažerů zaujal zvučné investorské fondy v čele s americkým Sequoia Capital. Spoluzakladatelé Hubert Palan a Daniel Hejl se svým týmem od nich nově získali 45 milionů dolarů, což je vůbec nejvyšší hodnota, jakou kdy český startup v jednom investičním kolem získal.

Český startup Productboard pomáhá produktovým manažerům ve více než 2 500 firmách porozumět trhu a reagovat na zákaznickou poptávku správně uchopenými digitálními produkty. Firma se také od začátku loňského roku rozrostla ze 46 na 116 lidí, přičemž nejvíce nových tváří se přidalo do pražské kanceláře skládající se především z vývojářského týmu, produktových manažerů a designérů.

Úspěchy startupu, který řídí Hubert Palán ze San Francisca, nově přilákaly zvučná investorská jména americké venture kapitálové scény. Přes miliardu korun, přesněji 45 milionů dolarů, investovali noví investoři Sequoia Capital s účastí Bessemer Venture Partners a stávajících investorů.

O Productboardu

Online platforma productboard zefektivňuje život všem, kdo jsou zodpovědní za návrh, realizaci a obchodní úspěch digitálního produktu. Přes 2 500 startupů i etablovaných firem ji integruje do svého product managementu pro lepší porozumění zákazníkům, ujasnění si strategie, sjednocení práce týmů na společném cíli a uvedení správných produktů na trh v pravý čas.

Productboard v roce 2014 založili a stále vedou Hubert Palán s Danielem Hejlem. Jejich více než stočlenný tým dnes na systému pracuje z kanceláří v Praze a San Franciscu.

Productboard prostředky získané v investičním kole „Series B” investuje především do budování kategorie „product management systém“, růstu marketingu, obchodu a pravděpodobně dalších poboček, o kterých se nyní rozhoduje.

„Rok 2019 byl pro Productboard přelomový. Podařilo se nám výrazně rozšířit možnost využití našeho systému, čímž jsme se stali relevantním nástrojem pro velké firmy a nadnárodní korporace. Raketově jsme rostli, čehož si všímala řada investorů, a opravdu si v Productboardu ceníme, že se nám podařilo domluvit s těmi nejlepšími z nich. Je to pro nás nesmírně důležitá událost, která ukazuje, že v rámci budování kategorie „product management systému“ jdeme správnou cestou. Díky patří celému týmu. Věřím však, že jsme stále teprve na začátku a že máme potenciál dosáhnout na ještě vyšší mety,“ říká k investici Hubert Palán, zakladatel a CEO Productboardu.

Sequoia je jedním z nejrespektovanějších světových fondů, který byl u zrodu nejvýznamnějších startupů a technologických firem tohoto tisíciletí. Mezi výrazné investice fondu patří například WhatsApp, Airbnb, PayPal, LinkedIn, Cisco, Oracle, Apple a stovky dalších. Neméně významné firmy historicky podpořili také v Bessemer Venture Partners, ti přispěli k úspěchu firem Twilio, LinkedIn – kam investovala i zmíněná Sequoia –, Pinterest, Twitch a dalších.

Růst, růst, růst a možné pobočky

Kolik Productboard už získal?

Prvních 400 tisíc dolarů do firmy přiteklo v roce 2015 od tuzemského Rockaway Capital, rok nato se částkou 1,3 milionu dolarů přidala trojice investorů Credo Ventures, euroameričtí Index Ventures a také Reflex Capital.

V červenci 2018 se pak do investičního kola A jako hlavní investor zapojil světoznámý fond Kleiner Perkins. Investiční kolo A potom rozšířili stávající investoři pod taktovkou Index Ventures o dalších 10 milionů dolarů.

Dohromady tak Productboard od investorů získal na svůj růst a realizaci vize 64,7 milionů dolarů, tedy necelou jednu a půl miliardy korun.

Nové peníze mají Productboardu pomoci stát se nejrozšířenějším světovým nástrojem pro produktový management, který budou využívat všechny firmy stavějící digitální produkty. Hubert Palán s Danielem Hejlem tak spolu s managementem a renomovanými světovými VC fondy zvažují vybudování dalších poboček a posílení již tak velmi rychlého náboru nových, zkušených a seniorních lidí, a to do obou současných poboček – San Francisca a Prahy.

„Produkt je pro dnešní firmy natolik důležitým tématem, že se při jeho rozvoji nemohou spoléhat na generické nástroje. Potřebují implementovat systém, který dokáže nejen zaznamenat a konsolidovat požadavky na produktový vývoj, ale který zároveň propojí zákazníka s produktovým týmem a sjednotí očekávání a možnosti obou stran do jedné strategické, daty podložené road mapy. Právě takový systém Productboard vyvíjí a my jsme nadšení, že můžeme být u toho,” konstatuje Andrew Reed, partner v Sequoia.

„Dokonalost produktu je v současné době naprosto zásadním faktorem úspěchu firmy. Produktové týmy jsou sice typicky v úzkém kontaktu se zákazníky, stále rostoucí počet platforem, kde komunikace probíhá, však tříští pozornost a produktovému vývoji nijak neprospívá. Proto jsem nadšený z Productboardu, který se profiluje jako ideální nástroj pro ty nejvýkonnější týmy, které chtějí vyslechnout přání a potřeby svých zákazníků a promítnout je do prioritizace produktového vývoje,” říká Byron Deeter, partner v Bessemer Venture Partners.

Spoluzakladatelé Productboardu Daniel Hejl (vlevo) a Hubert Palán. Foto: Cocuma

Mezi klíčové klienty Productboardu patří Microsoft, Avast, Zendesk, Unity nebo například i firma UiPath, která bývá označována za nejrychleji rostoucí enterprise softwarovou firmu světa.

TIP: Václav Muchna (Y Soft): Na plnou digitalizaci velkých firem si počkáme ještě desítky let

Za současným i očekávaným úspěchem Productboardu stojí potřeba digitalizace služeb většiny firem dnešní doby. Díky cloudovému SaaS softwaru, prostřednictvím něhož lze řídit a spravovat vývoj digitálních produktů, se do Productboardu přesouvá řada často neefektivní práce, kterou dosud bylo nutné dělat v Excelu či obecných task management nástrojích, které neuspokojují specifické potřeby produktových týmů.

Napsat komentář