5 příkladů dobrého proximity marketingu: konverzní míra v desítkách procent

Ivana Karhanová | 10. 05. 2019
5 příkladů dobrého proximity marketingu: konverzní míra v desítkách procent

Můžete lákat na speciální nabídky. Můžete zákazníky vzdělávat nebo je informovat o aktuálních slevách. Konverzní míra dosahuje i 30 procent. A zákazníci potřebné aplikace bez problémů stahují.

Marketingová využití beaconů roste. Podle předpovědi ABI reasearch bude do roku 2020 nainstalováno 400 milionů těchto zařízení. Ta umožňují oslovit zákazníka přímo v místě prodeje. A přímo na místě také marketingové kampaně rovnou měřit a vyhodnocovat.

Představme si pro inspiraci několik realizovaných a úspěšných kampaní, které využívají proximity marketing formou beaconů.

McDonald’s

McDonald’s

Konverzi provedlo 30 % zákazníků, kteří dostali slevový kód.

McDonald’s se snaží jednak zlepšit osobní vztah se zákazníkem, jednak chtěl v tomto případě promovat novou řadu kávy s příchutí. Kampaň se rozhodl podpořit proximity marketingem v 15 kavárnách v Istanbulu. Za tímto účelem se řetězec spojil s místní populární aplikací pro věrnostní programy Shopping Genie, která umožnila cílit na zákazníky, kteří se ocitli v blízkosti McD Café. 

Zákazníci obdrželi prostřednictvím aplikace mobilní kupón, který je pobízel k nákupu kávy s tím, že dostanou druhou kávu z nové ochucené řady zdarma. Konverzi provedlo 30 % zákazníků, kteří dostali promo kód, čímž se podařilo překonat původní 20% konverzní cíl.

Carrefour

Carrefour

Během 7 měsíců narostl počet zákazníků, kteří si stáhli aplikaci, o 600 %.

V Rumunsku se Carrefour rozhodl ve 28 hypermarketech nabídnout zákazníkům jednoduchou, intuitivní a zábavnou aplikaci, která jim umožnila snadnou orientaci na ploše hypermarketu i v jednotlivých odděleních. Použila k tomu síť beaconů. Aplikace, která s beacony komunikuje, umožňuje zákazníkům automatizovaně doručovat komerční obsah, zatímco proti tomu sbírá důležitá data o jejich chování.

Marketingová proximity kampaň má zákazníky informovat o produktech, službách a aktuálních slevách v každém oddělení, kterým zákazník procházel. Během doby, kterou kampaň běžela, narostla míra využití aplikace o 400 procent. A o 600 procent narostl během sedmi měsíců počet zákazníků, kteří si aplikaci stáhli. 

Meadowhall

Nákupní centrum Meadowhall v Sheffieldu v USA použilo beacony ke gamifikaci akce Ladies’ Night. Během této akce jednotlivé značky v nákupním centru poskytovaly speciální akce, nabídky, reklamní balíčky a soutěže o ceny. 

Pokud zákazníci chtěli na svém smartphonu zobrazovat speciální nabídky, jakmile se objevili v blízkosti beaconu, museli si stáhnout speciální aplikaci. Celá akce byla opravdu úspěšná. Během prvních tří hodin od zahájení si zákazníci stáhli více než 500 aplikací a uplatnili přes 500 získaných kódů. Všech 120 hotspotových nabídek bylo uplatněno v prvních 52 minutách celé akce. 

Meadowhall za tento strategický marketingový počin - konkrétně za revoluční využití beaconu ve spojení s mobilními telefony - získalo ocenění Purple Apple

Amazon Go 

Tento typ obchodu Amazon zavedl v lednu 2018 v USA v Seattlu. Minimarket na ploše 167 čtverečních metrů je plný jídla a technologií. Obchod je vybaven spoustou kamer, beaconů a dalších senzorů, které umožňují využívat nástroje proximity marketing v plné šíři. Obchod je sám o sobě unikátní, nejsou v něm totiž žádné pokladny. Beacony monitorují, zda zákazník zvedne zboží, a snaží se ho motivovat k větší aktivitě. 

Tyto mini obchody by se měly stát ve světě retailu novým standardem.

Alex and Ani

Prodejce šperků Alex and Ani využil ve svých 40 obchodech beacony k tomu, aby optimalizoval rozložení obchodu a umístění zboží. Oproti většině ostatních, kterým beacony slouží především k doručování reklam, postupoval tento populární šperkařský brand jinak. Nepromoval ani slevy, neposílal zákazníkům ani žádné jiné výhodné nabídky. Místo toho zákazníky edukoval o svých špercích. Z těch, kteří viděli notifikaci, jich do obchodu vstoupilo 30 procent. 

Cílem Alex and Ani bylo především získat data pro další analýzu a vylepšení toho, jak má být obchod rozmístěn, aby podpořil vyšší tržby.